Žáner: dokumentárna esej Stopáž: 10 min. Réžia: Radek Ševčík, Výkonný producent: Šimon Hudák, Scenár: Radek Ševčík, Kamera a strih: Petr Chromčák, Zvuk: Marek Brinzík
Starý indický mýtus o proměně mudrce Narady ožívá v osobní dokumentární eseji „iluze, rod mužský“. Autor poznamenaný zkušeností se svou babičkou trpící nemocí, jež postihuje paměť a vnímání reality, se rozhodl prozkoumat tenkou hranici mezi realitou a iluzí. Jak spolu může souviset domov důchodců a virtuální realita? Může být režisér zároveň princem? Nejsou naše vzpomínky jen pouhou iluzí? Ponorná filmová miniatura kombinující archivy z rodinné VHS kamery s digitálním záznamem podněcuje k úvahám o nejisté povaze skutečnosti.
Tento divný deň (This Strange Day)
Žáner: psychologická dráma Stopáž: 18 min. Réžia: Emília Ondriašová, Výkonný producent: Tomáš Kubica, Scenár: Pavol Babej a Emília Ondriašová, Kamera: Alex Miartuš, Strih: Emília Ondriašová, Zvuk: Samuel Škubla, Vizuálne efekty: Patrik Maryniak
Štyridsiatnik Martin má všetko – niche galériu, byt v Starom meste a krásnu, úspešnú, inteligentnú ženu. No monotónnosť dospelosti ho nudí. Absentujúce porozumenie a vášeň v jeho manželstve nahradili všade prítomné Pribináčiky a erotické predstavy z mladosti. Bezútešnosti vlastného života sa preto rozhodne postaviť ako chlap – utečie.
Jisei (Jisei)
Žáner: samurajský horor, muzikál Stopáž: 17 min. Réžia, scenár a strih: Dominik Reisel, Výkonný producent: Juraj Velický, Kamera: Sabina Zelinková, Zvuk: Adriana Mackovčáková
Slovo “Jisei” znamená báseň smrti, ktorú samuraj napísal pred spáchaním rituálnej samovraždy. Film ukazuje príbeh trénera bojového umenia kendo a jeho syna, vyrastajúci v nevysloboditeľnom cykle traumy, výčitok, násilia a túžby po smrti. Syn, ktorý je dualisticky roztrhnutý medzi idolizovaním otca a nenávisťou k nemu a sebe samému.
Momentum (Momentum)
Žáner: analytický dokument Stopáž: 26 min. Réžia, scenár a zvuk: Samo Raýman, Výkonný producent: Juliana Stračinová, Kamera: Kateřina Durďáková, Strih: Danil Gavrylov
Študent dokumentárnej réžie sa vydáva na náročnú odyseu, ktorej cieľom je naplniť akademické požiadavky a v dokumentárnom filme znázorniť akúsi bájnu objektívnu skutočnosť. V reálnom svete však reálny svet nie je taký jednoznačný, ako vo filmoch, a preto je tak ťažké o ňom film natočiť. Napriek prvotným neúspechom film, prirodzene končí happy-endom. Režisér objavuje podstatu skutočnosti, princezná je zachránená a davy jasajú.
Prečo tu mám žiť? (Why should I live here?)
Žáner: dráma Stopáž: 5 min. Réžia: Hannah Dale, Výkonný producent: Juliana Stračinová, Scenár: Hannah Dale a Klára Filasová, Kamera: Tereza Havadejová, Strih: Peter Koška, Zvuk: Filip Benkovits
Ako určíme hranicu medzi tým, čo je realita a čo už nie? Medzi tým, čo nám je známe a neznáme, sú len dvere nášho vnímania. Sledujeme príbeh muža bojujúceho so svojimi vlastnými myšlienkami, ktoré rozmazávajú hranice medzi realitou a predstavivosťou. Navždy zacyklený v kruhu svojej minulosti, stojí na hranici temnoty svojej vlastnej mysle.
Zázračná rozprávka (A Magical Fairytale)
Žáner: fantasy Stopáž: 13 min. Réžia: Viliam Čorňák, Tomáš Sikora, Ráchel Rimarčíková, Emma Vičanová, Katarína Csikmáková, Anna Demovičová a Klaudia GrancováVýkonný producent: Tomáš Sikora a Viliam ČorňákScenár: Ráchel Rimarčíková, Emma Vičanová, Katarína Csikmáková, Anna Demovičová a Klaudia GrancováKamera: Tomáš Sikora, Viliam Čorňák a Martin SlovákStrih: Ráchel Rimarčíková, Emma Vičanová, Katarína Csikmáková, Anna Demovičová, Klaudia Grancová, Viliam Čorňák a Tomáš SikoraZvuk: Matúš Dibarbora, Sanya Buhaiev a Marek VotrubaVizuálne Efekty: Viliam Čorňák a Tomáš Sikora
Pozemská brána smrti, Purgatórium, Grécky Olymp a Mliečna dráha – štyri priestory, štyri príbehy, štyri rôzne pohľady na otázku, či existuje niečo viac ako človek. Posledná večera so strašidlami, byrokracia po smrti, naháňačka Bohov, či cesta vesmírnym vlakom. Na prvý pohľad nespojiteľné v sebe nachádzajú isté prepojenia.
Odtiene svetla (Shades of Light)
Žáner: portrét Stopáž: 26 min. Réžia a strih: Dáša Ferková, Scenár: Dáša Ferková, Jarmila Ferková, Kamera: Pavol Kuruc, Dáša Ferková, Zvuk: Martin Prieložný
Film vypovedá príbeh o Viere Karasovej, veľmi produktívnej a cieľavedomej žene, klaviristke, ktorá s absolútnym sluchom učí a komponuje hudbu. Od narodenia je však nevidiaca, čo značne ovplyvňuje spôsob jej fungovania. Aj keď sa sama neraz stretá s bremenami spojenými s jej deficitom, Viera je obrazom toho, ako človek dokáže nedostatok pretaviť vo svoj prospech, ako sa odhodlane držať nádeje na partnerskú lásku a na kúsok rovnocenného miesta vo „vidiacom svete“. Autorka chce poukázať na dôležitosť životných hodnôt, odhodlania. Chce priblížiť svet nevidiaceho a jeho obyčajný život so snami, ktoré sa vidiacim často zdajú zanedbateľné. Sleduje vzťah Viery s vidiacim Pavlom, ich túžby, spolunažívanie a s tým spojené zápolenia. Viera, úspešná pesničkárka a učiteľka, otvorí svoj svet so všetkými jeho odtieňmi.
Biele slony (White Elephants)
Žáner: dráma Stopáž: 14 min. Réžia: Rastislav Kupšo, Výkonný producent: Natália Uhrinová, Scenár: Rastislav Kupšo, Marek Vaňa, Kamera: Timotej Talapka, Strih: Adam Okoličány, Zvuk: Richard Zbiták, Vizuálne efekty: Viliam Dráb
Miki a Zoja sú mladou dvojicou stratených existencií žijúcich neviazaným životom. Oboch spája nočný život, divoké večierky a drogy. Ich vzťah má akúsi živočíšnu podobu toxickej lásky, nemôžu byť spolu ani od seba. Neustále sa schádzajú a rozchádzajú. Novým kameňom úrazu je Zojine tehotenstvo. Miki neverí, že sa o dieťa dokážu postarať a Zoja si neuvedomuje závažnosť situácie. Počas jednej trpkej noci sa obaja schádzajú v zafajčenom nočnom bare, ktorý ponúka priestor pre vážny rozhovor. A či chcú alebo nie, budú sa musieť v tom svojom nalajnovano-opitom svete po prvý krát pozrieť na budúcnosť a zmysluplnosť svojho vzťahu prekvapivo triezvym pohľadom. Zámerom režijnej interpretácie poviedky Hory ako biele slony od E. Hemingwaya, je posunúť problém, ktorý v pôvodnom diele postavy riešia do súčasnosti medzi hedonistickú mládež, ktorej životný štýl a nerozvážne rozhodnutia narážajú na tvrdú realitu následkov a častokrát tak pred nimi stojí nejasná vidina budúcnosti.
PÁSMO 2 – MOZAIKA
Lucia (Lucia)
Žáner: dráma, komédia Stopáž: 23 min. Réžia a scenár: Mikuláš Krišpin Iždinský, Výkonný producent: Jana Gerthoferová, Kamera: Jaroslav Kuchárik, Strih: Lívia Vrábel-Slimáková, Zvuk: Martin Chrastina
Lucia je herečka tesne pred päťdesiatkou. Vzťahy vo svojom živote považuje buď za nudné alebo nudne obyčajné. Unavená stereotypom hľadá nové impulzy, ktoré by jej priniesli nejakú zaujímavú zmenu. Čím je však človek starší tým je ťažšie nájsť vôľu aj pre tie najmenšie zmeny. Otázka teda znie – čo s tým viem ešte urobiť?
Dva týždne (Two Weeks)
Žáner: dráma, komédia, romantický Stopáž: 20 min. Réžia a scenár: Juraj Krén, Výkonný producent: Jaroslav Stupák, Kamera: Lukáš Peter Tóth, Strih: Filip Šablatura, Zvuk: Jakub Spiszak
Samotárovi Ďurovi sa do bytu na dva týždne nasťahuje mladá slečna, dcéra známeho. Ďuro sa poblázni a otvorí sa tak aj starším ženám.
Pianissimo (Pianissimo)
Žáner: dráma Stopáž: 25 min. Réžia a scenár: Rebeka Sabolová, Výkonný producent: Victoria Gabašová, Kamera: Sabina Zelinková, Strih: Nina Grečková, Zvuk: Samuel Šebok
Dášin život sa blíži k momentu, kedy by mala opustiť domov, mikrosvet, ktorý dobre pozná a má v ňom svoje miesto. Hodnota každého elementu jej pokojného života vystupuje do popredia práve v súvislosti s nadchádzajúcim odlúčením. Skrze mozaiku postáv a každodenných situácií je nútená prehodnocovať, nakoľko silná je vôľa odísť.
Kľúč (Master Key)
Žáner: komédia Stopáž: 13 min. Réžia: Rastislav Kupšo, Výkonný producent: Klaudia Koleková, Scenár: Rastislav Kupšo a Ján Benčík, Kamera: Timotej Talapka, Strih: Adam Okoličány, Zvuk: Richard Zbiták, Vizuálne efekty: Adam Zvolenský, Šimon Macháč, Jozef Fruni
V zámočníckej dielni podstupujú žiaci skúšku z odborného výcviku a dostávajú od svojho svojrázneho majstra za úlohu z kusu pásoviny ručne vypilníkovať univerzálny kľúč. Ferko Kľúčik mladší sa s pilníkom a pílkou na železo v ruke cíti nesvoj. Je to flákač a rozhodne sa pre podvod – dokončiť kľúč v domácej dielni s lepším vybavením. Tam ho však nachytá otec. Sám si zaspomína ako zápasil s týmto kusom železa a chce svojmu synovi ukázať ako to správne robiť. No nie je takým majstrom ako môže na prvý pohľad vyzerať a možno aj on pri tejto skúške fušoval. Medzi majstrom a fušerom je totiž veľmi tenká hranica. A vo svete kde chýba ženská ruka, nič nejde úplne hladko. Zostáva len dúfať, že sa na scéne objaví starý majster, ktorý dá veci do poriadku. Kľúč reflektuje niekoľkogeneračný podvod pri konvenčnom školskom zadaní a ma za úlohu vypovedať niečo málo o slovenskej náture, generačnom zacyklení, ale aj celkovo o stave našej malebnej krajiny, kde sa nič nerobí na poriadok a všetko sa fušuje.
Hala 22 (Hall 22)
Žáner: portrét Stopáž: 25 min. Réžia, kamera strih: Nikola Kočišová, Zvuk: Norbert Nehez
Krátkometrážny dokumentárny film Hala 22 dáva do popredia príbeh Uzbeka Abdusaloma, ktorý našiel domov na Pražskej tržnici v Holešovicích, kde sa príbeh odohráva. Hala označená číslom 22 je mestom v meste. Priestor zapĺňajú obchodníci rôznych národností a tvoria vlastnú komunitu. Dokument reflektuje spoločenskú situáciu, názory ľudí a ukazuje pohľad cudzinca na domácich a na krajinu, v ktorej sa ocitol. Cieľom filmu je reflektovať dobu, filmovo vyrozprávať príbeh Abdusaloma divákom a zodpovedať otázku, čo robí domov domovom.
Eclīpsis
(Eclīpsis)
Žáner: autorský film Stopáž: 6 min. Réžia: Tereza Havadejová
Postava dievčaťa prechádza skrz zrkadlo a dostáva sa do sveta svojho podvedomia, ktorým putuje. Tu stretá svoj tieň, časť svojej osobnosti, ktorá sa pred ňou ukrýva, všetko, čo sa navonok neprejavuje a azda o sebe ani nevie. Existuje v opozícii k niečomu inému, ako deň a noc, alebo Mesiac a slnečné svetlo, ktoré sa vzájomne dopĺňajú a zrkadlia, no sú od seba pravdepodobne navždy oddelené. Jediný bod stretnutia je neuchopiteľný moment medzi dňom a nocou, zatmenie, ktoré v tej istej chvíli vzniká a stráca sa pred očami – deň prechádza do noci a naopak, no dokážu niekedy naozaj splynúť?
Mňam (Yum)
Žáner: groteska
Stopáž: 4 min. Réžia, scenár, kamera a strih: Jakub Bondor, Výkonný producent: Anna Mária Zimová, Strih: Jakub Bondor, Zvuk: Adam Čurko, Vizuálne efekty: Jakub Bondor, Dominik Prokop
Dynamická hravá naháňačka medzi skejtbordistom a potvorou z vesmíru.
Aether (Aether)
Žáner: Sci-fi Stopáž: 7 min. Réžia: Marián Valovič, Výkonný producent: Diana Hanzelová, Scenár: Karin Kissová, Kamera: Alex Miartuš, Strih: Petra Vrbová, Zvuk: Adriana Mackovčáková, Vizuálne efekty: Tomáš Dvořák
Krátky sci-fi film AETHER sleduje hrdinku menom Lux, ktorá letí na kamenistú planétu zbierať drahokamy a minerály. Hlúpa náhoda ju privádza aj ku vzácnemu kameňu Aether, ktorý je predmetom intergalaktického workshopu. O blahodárnych účinkoch tohto kameňa bude prednášať veľmi známy a pohľadný geológ, do ktorého je Lux platonicky zamilovaná. Lux verí nielen v silu minerálov a drahokamov, ale zároveň aj v to, že svojou zbierkou zaujme prednášajúceho na workshope. Preto nemyslí na množstvo kameňov a snaží sa ich nazbierať čo najviac. Svojou pobláznenosťou kameňmi preťažuje loď, kvôli čomu má problém odletieť z planéty. Risk nestihnutia workshopu však pre Lux neprichádza v úvahu a preto sa rozhodne zbaviť všetkého, čo považuje za nepotrebné. Nakoniec úspešne odlieta z planéty len aby krátko na to zistila, že vyhodila aj zásoby paliva. Bezmocná sa necháva unášať vesmírom uvedomujúc si, že sa na workshop nestihne dostaviť a nikdy neuvidí ani svoju platonickú lásku. Naozaj sa nikdy nemá hovoriť nikdy?
Hod na Mesiac (Moon Toss)
Žáner: animovaná rozprávka Stopáž: 5 min. Réžia: Juraj Zbín
Dvaja šikovní majstri z dediny sa rozhodnú sledovať v televízii pristátie na Mesiaci. Tento nedosiahnuteľný cieľ by chcel zažiť aj jeden z nich. Preto sa rozhodne na svojom dvore postaviť vlastnú raketu, ktorá by ho doviedla na Mesiac. Ako model rakety použije svoje auto a motor postaví s využitím Coly a Mentosu. Avšak aj napriek svojim zručnostiam a šťastiu, ako vieme, Mesiac je ďaleko.
Jar (Spring)
Žáner: experimentálny, dráma
Stopáž: 6 min.
Réžia: Erik Jasaň, Výkonný producent: Jaroslav Stupák, Scenár, strih a vizuálne efekty: Kevin Šimko, Kamera: Jakub Jožio, Zvuk: Pavol Guman
Krátka adaptácia z mytológie, kde dievča zobrazujúce bohyňu zimného ročného obdobia utekajú do tmavého lesa pred svetlom. Jej sestra, bohyňa jari, ju ale dobehne a preberie nad ňou moc.
PÁSMO 3 – PRELOM
Blízko (Close)
Žáner: dráma
Stopáž: 29 min. Réžia: Gregor Valentovič, Výkonný producent: Diana Kačerjaková, Scenár: Gregor Valentovič, Saša Gabrižová, Kamera: Lukáš Kačerjak, Strih: Katarína Pavelková, Zvuk: Samuel Škubla, Vizuálne efekty: Patrik Maryniak
Robi a Zuzana sú dlhoroční priatelia z Hudobnej univerzity. On je klavirista, ona hudobná manažérka a pri príležitosti doktorandského koncertu sa vyberú do Viedne navštíviť svojho spoločného priateľa, skladateľa Paula. To, čo sa spočiatku javí ako príjemné stretnutie troch dobrých kamarátov, sa zmení na súťaž o pozornosť a sympatie Rakúšana. Noc je mladá, Viedeň krásna, a keď sa zobudia, ich priateľstvo už nikdy nebude také ako predtým.
Na výchyr (Flexin)
Žáner: animovaný sketch Stopáž: 3 min.
Réžia: Samuel Púchovský, Zvuk: Štefan Tomko, Tomáš Michalčák
Krátky animovaný film o vtáčikoch, chamtivosti, nešťastnej náhode, ale i ochote pomôcť.
Škriatkovské bohatstvo (Gnome’s Fortune)
Žáner: rozprávka Stopáž: 7 min. Réžia: Kristína Bajaníková, Výkonný producent: Samuel Viliam Vacval, Scenár: Michaela Kľučarová, Strih: Zoltán Baráth, Zvuk: Norbert Kuki
Princezná túži po všetkých šperkoch zámku a kráľ už má toho dosť. Vydá princeznú na pytačky s jej jednou podmienkou, že si vezme škriatka s najligotavejšie upraveným hríbikom. Ozdoby prilákajú neďaleko sídliace straky a v kráľovstve vypukne veľká katastrofa. Dokáže škriatok s obyčajným domčekom zachrániť princeznú a vyvrátiť jej hodnoty?
O mŕtvych len v dobrom (Rave to the Grave)
Žáner: tragikomédia Stopáž: 23 min. Réžia: Vladimír Horník, Výkonný producent: Barbora Lehotská, Scenár: Vladimír Horník, Alexandra Niková, Barbora Lehotská, Kamera: Laura Lara Polovková, Strih: Adam Velebír, Zvuk: Pavol Guman, Vizuálne efekty: Maroš Šesták
Vdova Oľga sa všemožne snaží pochovať svojho muža tyrana, aby konečne dosiahla pocit slobody. Sled absurdných udalostí jej to však znemožňuje.
Lekcie z poníženosti (Lessons from humiliation)
Žáner: coming-of-age dráma Stopáž: 20 min. Réžia a scenár: Matúš Ďurana, Výkonný producent: Nataša Jurčová-Findrová, Kamera: Šimon Peter Domček, Strih: Oliver Bahúl, Zvuk: Jaroslav Pešek
Krehká sonda do sveta dvoch mladých muzikantov, ktorí objavujú hodnotu priateľstva. Rastik a Dalibor spolu hrajú vo folk-popovej kapele už od strednej školy. Po prvých koncertoch však Rastik neohlásene uteká na chalupu. Film mapuje Daliborovu snahu byť empatickým a starostlivým priateľom. Vďaka MiniDV kamere, paradokumentárnej réžii a obsadeniu nehercov získava film autenticitu a silnú emocionálnu výpoveď.
Nablízku (Standing Still)
Žáner: dráma, komédia
Stopáž: 27 min. Réžia: Monika Mahútová, Výkonný producent: Magdaléna Neveďalová, Scenár: Lucia Ditte a Monika Mahútová, Kamera: Lucia Kovaľová, Strih: Martin Piga, Zvuk: Daniel Horňák
Dvadsaťsedem ročná Anna žije s matkou Hanou v spoločnej domácnosti v blízkosti slovensko-maďarských hraníc. Anna si uvedomuje, že ju ich spoločné nažívanie oberá o možnosť pohnúť sa v živote ďalej. Hana je žena, ktorá zažila počas svojho života veľa sklamaní. Snaží ochrániť svoju dcéru pred chybami, ktoré kedysi spravila sama. Nakoľko sa ale spolu nikdy nerozprávajú otvorene o problémoch a ich vzťahu, neexistuje pre Annu cesta, ako odísť, bez toho, aby tým ublížila matke.
Králik (Rabbit)
Žáner: tragikomédia
Stopáž: 16 min. Réžia a scenár: Andrej Zelenec, Výkonný producent: Michal Tomko, Kamera: Paulína Hampachelová, Strih: Filip Šablatura, Zvuk: Matúš Dibarbora
Ľudstvo zasiahlo sprisahanie králikov. Po svete sa tvoria obranné skupiny, trénujúce na boj proti nim. Michal, účastník bojovej skupiny, stojí pred zásadným rozhodnutím. Dostane za úlohu zabiť králika.
Robot a vtáčik (The Robot and the Bird)
Žáner: animovaný film
Stopáž: 4 min. Réžia, kamera, strih a vizuálne efekty: Kristína Benková, Scenár: Kristína Benková a Karin Kissová, Zvuk: Sanya Buhaiev
Robot a Vtáčik je krátky animovaný film, ktorý vznikol v bakalárskom ročníku. Robot si žije svojim pokojným životom pri pšeničnom poli, ktoré každý deň stráži. Raz k nemu zavíta neznámy operenec, ktorý mu pozmení plány dňa a nakoniec mu aj prirastie k srdcu.
PÁSMO 4 – PRAVDA
Otrávená studňa (Poisoned Well)
Žáner: reportáž Stopáž: 14 min. Réžia: Radek Ševčík, Výkonný producent: Rebeka Ondová, Strih: Petr Chromčák
12.10.2022 – teroristický útok v Bratislave. Smrť dvoch nevinných LGBTI+ ľudí – Juraja a Matúša. Bez politickej odpovede. Monochromatické dokumentárne requiem pojednáva o nelepšiacom sa stave slovenskej spoločnosti po útoku, rovnako ako o širokej škále pocitov LGBTI+ ľudí, medzi ktorých patrí aj autor filmu sám. Potláčané emócie sa nedarí filtrovať ani na kurze sebaobrany. Studňa zostáva otrávená, jed menom netolerancia sa z nej stále nedarí odstrániť. Naozaj je potrebné, aby žili ľudia v strachu?
Navôkol tma (Darkness all around)
Žáner: reportáž Stopáž: 13 min. Réžia, scenár, kamera a strih: Dominika Tarinová, Výkonný producent: Martina Bobáňová, Zvuk: Samuel Ostrovský
Počas zimy sa večerný Kyjev premenil na mesto tieňov a siluet. Ostreľovanie energetických cieľov absurdne prenieslo vojnu zo zákopov do bežných domácností a ľudia sa snažia prispôsobiť životu v tme. Na teraz viac svietia hviezdy a astronómom sa otvárajú nové možnosti skúmania.
Pre prípad dožitia (In Case of Survival)
Žáner: dráma
Stopáž: 17 min. Réžia: Juraj Krén, Výkonný producent: Jaroslav Stupák, Scenár: Eva Bizovská a Juraj Krén, Kamera: Matej Jánošík, Strih: Tomáš Králík, Zvuk: Samuel Perunko
70-ročný Samuel je vyprovokovaný finančnou poradkyňou a prvýkrát v živote nahlas prizná, že je gay. Nevie tú situáciu spracovať a tak mu pomáha susedka Milka.
Svet podľa Megi (The World According to Megi)
Žáner: sociálny portrét Stopáž: 28 min. Réžia a scenár: Alexandra F. Szakálová, Výkonný producent: Silvia Goliášová, Kamera: Gábor Angyal, Strih: Martin Kasala, Zvuk: Matej Barok a Peter Ľahký
Film je portrétom 16-ročného dievčaťa, ktoré najmä v dôsledku svojej vzácnej choroby (Choroba motýlích krídel) žije od narodenia odlišný život od väčšiny svojich vrstovníkov a s obmedzeniami, ktoré jej stav, prináša. Množstvo fyzických obmedzení ako aj strety s pohľadom na chorobu zo strany iných nezúčastnených osôb, tvorili a tvoria podstatnú časť aj toho, ako svoje bytie, prežíva. A aj keď choroba a jej prejavy jej bránia v živote a kvalite, aký by si asi predstavovala, jej duševný svet funguje adekvátne a plnohodnotne jej veku, stavu ako i snom, ktoré by si každý, vrátane Megi, chcel splniť. Aj popri kreatívnych aktivitách v podobe kreslenia či základov grafiky, si tak vytvára svoj vlastný svet – svet podľa Megi. A to všetko za sústavnej pomoci milujúcich rodičov.
Vítaní jara (La Primavera) Žáner: dráma
Stopáž: 9 min.
Réžia, scenár a strih: Petr Chromčák; Kamera: Radek Ševčík a Petr Chromčák, Zvuk: Vojtěch Javůrek
Květy na jaře postupně pučí a začínají poznávat svět jak ho do té doby nepoznaly. Mladá Anna je zamilovaná do svého nejlepšího kamaráda. Jeji láska je nepovšimutá. Jenomže zvuky basketbalového míče přivábí Kryšpínovu pozornost k Anninému bratranci Davidovi. Kryšpín, zakoukán do Davida, jako by najednou na Annu úplně zapomněl. Jak se Anna k takové situaci postaví?
Rozptýlené hniezdo (The Scattered Nest)
Žáner: autorský dokument Stopáž: 27 min. Réžia, scenár a strih: Valery Neskaradziany, Zvuk: Stanislav Králik
Cesta rodiny za politickým azylom mení sa na boj o prežitie. Rodina Šymkovcov je uväznená v Bielorusku, ale ich sny prekračujú hranice. Rodina prechádza občianskou “reinkarnáciou”, procesom, ktorý nie každý dokáže alebo chce podstúpiť. Film Rozptýlené hniezdo je zobrazením veľkej sociálnej drámy obyčajných, znevýhodnených ľudí a zároveň inšpiratívnou básňou o nich.
Posledná šanca (The Last Chance)
Žáner: dráma
Stopáž: 16 min. Réžia a scenár: Anna Ahaliieva, Výkonný producent: Tobiáš Ondruš, Kamera: Lenka Špániková, Strih: Filip Šablatura, Zvuk: Filip Farkašovský
Dej filmu sa odohráva v 80. rokoch minulého storočia v Československu. Príbeh ukazuje nutnosť utajovania lásky medzi dvomi ženami, ktorá by v tom období bola priam neakceptovateľná spoločnosťou. Isté okolnosti naše dve protagonistky donútia držať spoločné pocity v tajnosti a prispôsobiť sa „tradičnému“ životu, čo je proti tomu, čo cítia ich srdcia.
Dieťa tretej kultúry (The Third Culture Kid)
Žáner: dokumentárny film Stopáž: 15 min. Réžia: Hannah Dale, Asistent: Samuel Telúch
Vo svete, kde sa hranice mažú a kultúry prelínajú, príbeh Chantal slúži ako dojemné preskúmanie ťažkostí, ktorým čelia tí, ktorí sa nachádzajú medzi národmi. S problémami kultúrnej identity sa stretáva čoraz väčšie množstvo detí a ona je len jedna z nich. “Mám veľa domovov, no napriek tomu sa v každom cítim ako cudzinec.”