Veľká porota
Ivo Brachtl
slovenská asociácia producentov v audiovízií
je slovenský dokumentarista. V roku 1987 debutoval dokumentom Najlepší blázon (námet, scenár, réžia) pre STV. Po skončení školy v roku 1988 dostal zamestnanie v Spravodajskom film SFT, kde okrem iného nakrútil desať Kinožurnálov. 4. júla 1991 založil nezávislú producenstskú spoločnosť so zameraním na dokumentárne filmy, ktorá je aktívna dodnes. Okrem dokumentov nakrúcal aj prespravodajské agentúry Reuters a AFP, v súčasnosti pracuje preINS. Od roku 1991 spolupracoval s Dežom Ursinym na dokumentárnych filmoch ako kameraman a strihač, neskôr aj ako producent. V rokoch 2009/10 nakrúcal v USA pre UISCA, spolupráca pokračuje aj v súčasnosti. V nasledujúcich rokoch produkoval dokumenty a dokumentárne cykly. Zorganizoval a podieľal sa realizácii výstav prepojených s audiovizuálnym obsahom. V Audiovizuálnom fonde pracoval najskôr ako člen komisie pre dokumentárny film, člen Rady fondu a v súčasnosti opäť ako člen komisie pre dokumentárny film.
Elena Flašková
LITA autorská spoločnosť
Vyštudovala francúzštinu a nemčinu na FFUK a od roku 1989 vyučuje na Vysokej škole múzických umení francúzsky jazyk. Momentálne pôsobí na Katedre réžie a dramaturgie, kde vyučuje francúzsku literatúru a vedie prekladateľský seminár.
Dlhodobo sa venuje umeleckému prekladu. Je členkou výboru LITA. Preložila napríklad hry: S. Beckett Čakanie na Godota, J.- P. Sartre S vylúčením verejnosti, Genet Povrazolezec, F. Zeller Otec, Y. Reza Bella Figura, množstvo filmových scenárov.
Z prekladov odborných teatrologických textov si zasluhuje pozornosť predovšetkým Divadelný slovník P. Pavisa, na ktorom spolupracovala so S. Šimkovou a tiež prispela do jeho Antológie súčasnej francúzskej drámy a jej analýz. Je nositeľkou francúzskeho štátneho vyznamenania Rytier umenia a literatúry.
Eva Gubčová
literárny fond
Doc. PhDr. Eva Gubčová, ArtD. – dlhé roky pracovala ako strihačka v Spravodajskom, neskôr v Krátkom filme v Bratislave. Má na svojom konte viac ako štyristo krátkometrážnych filmov, z toho asi polovicu tvoria filmy animované. Viaceré získali ocenenia na domácich i zahraničných filmových festivaloch a prehliadkach. Od roku 1995 pôsobila ako pedagogička v Ateliéri animovanej tvorby Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy múzických umení v Bratislave, v rokoch 2008 až 2022 ako vedúca Ateliéru.
Petra Hoťková
asociácia slovenských filmových strihačov
Petra Hoťková je filmová a televízna strihačka. Umenie premeniť hodiny surového materiálu na pútavé príbehy si osvojila počas štúdia na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Mnoho skúseností získala pri práci na filme Pani Dokonalá, ktorý mala možnosť strihať ešte počas štúdia. Po ukončení štúdia v roku 2018 sa naplno vrhla do sveta hraných seriálov a dokumentárnych sérií.
V roku 2019 získala Cenu Asociácie slovenských filmových strihačov (ASFS) v dvoch kategóriách:
- cenu za strih v televíznej audiovizuálnej tvorbe za film Spýtaj sa vašich 68
- cenu v kategórii študentských filmov za film Výlet.
Od roku 2020 úspešne zvláda multitasking na ďalšej úrovni – balansuje medzi starostlivosťou o syna a postprodukciou, pričom obe zručnosti vyžadujú výnimočnú trpezlivosť a kreativitu.
Pracovala na dokumentárnych sériách ako ŠTB: Prísne tajné, Expremiéri, či Fetiše nežnej revolúcie, a tiež na hraných seriáloch ako Pán Profesor, Einstein alebo Kriminálka Kraj, ktoré prilákali k obrazovkám tisíce divákov. Jej skúsenosti jej umožňujú byť rovnako precíznou ako kreatívnou, a práca s napínavými príbehmi je pre ňu skutočnou vášňou.
Nick Kollár
asociácia slovenských kameramanov
Nick Kollár sa narodil sa vo Winterthure (Švajčiarsko). V roku 2017 ukončil magisterské štúdium pod vedením prof. Jána Ďuriša v Ateliéri kameramanskej tvorby na FTF VŠMU. V roku 2022 debutoval celovečerným filmom Láska hory prenáša (r. Jakub Machala). Ako hlavný kameraman sa podieľal na mnohých televíznych seriáloch na Slovensku i v Čechách (Prokurátorka, Malá velká liga, Vytoč môjho agenta, ..). Aktuálne premiéruje druhú sériu seriálu Kriminálka Kraj (r. Martin Kazimír) a venuje sa postprodukcii vianočnej televíznej rozprávky Čarovné jablko (r. Jakub Machala). Na osobnom blogu (nickkollar.com) píše o práci kameramana. Okrem kameramanskej tvorby pracuje na fotografickom projekte Vznik štvrte, ktorý dokumentuje nové susedstvo pri Dunaji v Bratislave. Je členom prezídia Asociácie slovenských kameramanov a Komisie pre kultúru, média a ochranu kultúrneho dedičstva hlavného mesta Bratislavy.
Agata Novinski
asociácia producentov animovaného filmu
je skúsená filmová producentka so sídlom v Bratislave. Vyštudovala filmovú produkciu a manažment na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kde získala pevné základy v oblasti filmového priemyslu. Po ukončení štúdia začala svoju kariéru ako asistentka produkcie a pomocná režisérka pri tvorbe významných televíznych relácií a programov. Niekoľko rokov pôsobila v komerčných televíziách, kde sa venovala predaju reklamného priestoru, čo jej umožnilo nadobudnúť cenné skúsenosti z oblasti marketingu a médií. Od roku 2014 sa sústreďuje výhradne na filmovú a televíznu produkciu, kde pracuje ako producentka a výkonná producentka. Od roku 2018 pôsobí v spoločnosti NOVINSKI, kde vedie rôzne televízne a filmové projekty. V rokoch 2019 až 2023 zastávala pozíciu výkonnej riaditeľky Slovenskej filmovej a televíznej akadémie, kde prispievala k rozvoju a podpore slovenského audiovizuálneho priemyslu.
Matúš Široký
Hudobník a skladateľ
Hudobník a skladateľ, ktorý sa do poslucháčskeho povedomia dostal komponovaním hudby pre videohry. Najúspešnejšia z nich – Mafia 2 od svetoznámej spoločnosti 2K Games. Ako hudobný skladateľ pracoval a pracuje na niekoľkých celovečerných hraných filmoch, ako napr. Invalid alebo Amnestie. Takisto pracuje aj na televíznych seriáloch či reklamách.
Malá porota
Laura Bilíková
Laura je študentkou žurnalistiky na Karlovej univerzite a filmovej vedy na Masarykovej univerzite. Založila a vedie kultúrny časopis pre mladých ľudí s názvom HMOTA. Pracovne sa venuje sociálnym sieťam a PR pre kultúrne inštitúcie či festivaly. Píše filmové recenzie pre Denník N.
Barbora Búbelová
Barbora Búbelová, absolventka FTF VŠMU z roku 2023, v súčasnosti pokračuje ako doktorandka v ateliéri strihovej skladby. Vo svojom portfóliu má prevažne krátke a stredometrážne dokumenty, no skúsenosti získala aj prácou na televíznych seriáloch. Aktuálne pracuje na svojom prvom dlhometrážnom hranom filme Dvadsaťsedem od režiséra Gregora Valentoviča. Barbora kladie dôraz na to, aby projekty, na ktorých sa podieľa, boli pre spoločnosť prínosné. Aj preto sa v jej práci často objavujú filmy, ktoré sa venujú otázkam menšín a ich postaveniu v spoločnosti.
Lukáš Kačerjak, ASK
Pochádza z Bratislavy. V roku 2021 tu ukončil štúdium na Filmovej a Televíznej Fakulte VŠMU v ateliéri Kameramanskej tvorby pod vedením prof. Hardoša. Od roku 2023 je členom asociácie slovenských kameramanov. V súčasnosti dokončuje debutový celovečerný film s režisérom Gregorom Valentovičom.
Adam Kuchta
Pochádza z Piešťan. Vyštudoval štátne Konzervatórium v Bratislave a neskôr odbor zvukovej skladby na Filmovej fakulte VŠMU. Pracoval na filmoch ako Čiara, Invalid, Jedeme na teambuilding alebo Miki. Momentálne pracuje na dokumente We have to survive režiséra Tomáša Krupu.
Vanessa Suchá
Študentka štvrtého ročníka Katedry filmových štúdií FTF VŠMU. V rámci štúdia sa venuje filmovým recenziám, historickému bádaniu i analýze audiovizuálnych diel. Rada rozmýšľa o filmoch v širších kontextoch a prehľad v súčasnej domácej či svetovej kinematografii získava aj prácou v klubovom kine.
Matúš Trišč
Matúš je absolventom VŠMU, kde študoval scenáristiku a dramaturgiu hraného a dokumentárneho filmu. Od roku 2022 pracuje ako filmový publicista pre portál Moja kultúra. Predtým publikoval aj v online časopise Kinečko. Ako člen PR tímu sa podieľa na príprave festivalu Art Film v Košiciach.
Barbara Vojtašáková
Vyštudovala dokumentárnu réžiu na VŠMU v ateliéri Petra Kerekesa. Jej bakalárky film Prázdna množina bol premietaný na Doclisboa či na True False Fest, študentský film Denník princeznej bol premietaný na Letnej filmovej škole v Uherskom Hradišti. Pracuje v Trnavskom osvetovom stredisku ako kultúrna pracovníčka za oblasť filmu a ako junior reportérka pre časopis Kapitál. V súčasnosti pripravuje filmový a literárny debut a príležitostne sa venuje rozhlasu a hudbe. Je vedúcou občianskeho združenia Medziriadky.