Iveta Grófová (1980) vyštudovala animovanú a dokumentárnu tvorbu na VŠMU v Bratislave. Debutovala celovečerným filmom Až do mesta aš, ktorý bol uvedený na filmových festivaloch po celom svete a v roku 2012 získal cenu za najlepší slovenský film na MFF Bratislava. V roku 2010 založila produkčnú spoločnosť Hulapa film, zameranú na výrobu autorského filmu. V súčasnosti žne úspechy jej nový film Piata loď, ocenený na Berlinale.
Peter Dubecký (1957) je absolventom FTF VŠMU v Bratislave. Od roku 1985 pracuje vo Slovenskom filmovom ústave a od roku 1998 pôsobí na pozícii generálneho riaditeľa. V roku 1993 sa stal predsedom Asociácie filmových klubov. Bol členom porôt mnohých slovenských aj zahraničných filmových festivalov, je nositeľom mnohých prestížnych ocenení z oblasti kultúry a umenia.
Jaroslav Hochel sa od začiatku 90. rokov venuje filmovej publicistike. Bol redaktorom Filmovej revue a kultúrnych rubrík denníkov Večerník a Práca. Od roku 1999 pôsobí na voľnej nohe ako filmový publicista a knižný redaktor. V rôznych pozíciách sa podieľal na publikáciách Ilustrovaná encyklopédia ľudskej vzdelanosti, Ronald Bergan: Film, Univerzum, Filmový génius Woody Allen. Po dve funkčné obdobia bol predsedom Klubu filmových novinárov. V súčasnosti publikuje prevažne vo Film.sk a na www.filmpress.sk.
Denisa Buranová vyštudovala kameramanskú tvorbu na bratislavskej VŠMU. Jej kameramanskú prácu môžete poznať z hraných filmov Piata loď a Slovensko 2.0., alebo z dokumentárnych filmov Vrbovský veter, alebo Odchod na korze. V súčasnosti na poste kameramanky spolupracuje na pripravovanom filme Ostrým nožom. Rebeka Poláková vyštudovala herectvo na bratislavskej VŠMU. V súčasnosti pôsobí v Divadle Astorka Korzo ´90. Filmoví diváci ju môžu poznať najmä z filmov Cigán, Čistič, Agáva alebo Únos. Venuje sa taktiež seriálovej tvorbe.
Ondrej Azor je slovenský filmový strihač. Spolupracoval na celovečerných filmoch Láska na vlásku, Marhuľový ostrov a Miluj ma alebo odíď. V súčasnosti sa venuje projektu 39 týždňov a 6 dní.
Lukáš Kasprzyk (1984, Liptovský Mikuláš) Študoval v rokoch 2005 - 2010 zvukovú skladbu na filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Po škole založil s dvoma spolužiakmi Milošom Hanzélym a Martinom Králikom zvukové štúdio Soundline, v ktorom doteraz pracuje na rôznych projektoch od jednoduchých spotov po celovečerné 5.1 projekty a prime time seriály. Prvým filmom, na ktorom sa v štúdiu pracovalo bol divácky úspešný film Jakuba Kronera Lóve (2010). Najnáročnejší projekt bola zahraničná spolupráca s rakúskym režisérom Dominikom Hartlom na jeho filme Attack of the Lederhosen Zombies. Za mílnik v kariére sa dá označiť celovečerný dokument Mira Rema Richard Muller: Nespoznaný (2016), za ktorý získal cenu Slnko v sieti za najlepší zvuk.
Rebeka Poláková vyštudovala herectvo na bratislavskej VŠMU. V súčasnosti pôsobí v Divadle Astorka Korzo ´90. Filmoví diváci ju môžu poznať najmä z filmov Cigán, Čistič, Agáva alebo Únos. Venuje sa taktiež seriálovej tvorbe.
Áčko bude mať tento rok nové ocenenie. Československá porota filmových kritikov bude vyberať víťazný film z rovnakého výberu ako Hlavná porota. Na to najlepšie zo študentskej filmovej tvorby však prinesú iný pohľad. Cena Critics' choice po prvýkrát na Áčku v zastúpení - Kamil Fila, Zuzana Sotáková a Miloš Krekovič.
Kamil Fila pracoval v médiách už počas jeho vysokoškolského štúdia filmu a filozofie. Od roku 2000 publikoval v rôznych študentských periodikách,neskôr pôsobil v niekoľkých internetových časopisoch (Filmpub, Filmweb, Moviezone, Inzine) a prispieval do niekoľkých alternatívnych kultúrnych periodík (Film a doba, Živel). Od roku 2003 bol externistom filmového mesačníka Cinema. Od roku 2005 pôsobil ako redaktor časopisu Cinepur. V roku 2013 dostal novinársku cenu Křepelka v interpretácií diel Márie Poledňákovej, Jiřího Vějdelka a Avatara.
Vyštudovala masmediálnu komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave a ku skutočnej žurnalistike sa dostala počas niekoľkoročnej stáže v denníku Pravda. Písala scenár relácie o divadle Na doskách pre STV 2, neskôr pracovala ako redaktorka kultúry v Hospodárskych novinách. Popri tom sa venovala písaniu pre rôzne portály a periodiká alebo organizácii kultúrnych akcií. V súčasnosti pôsobí ako stabilná polovica redakcie filmového mesačníka Film.sk, ktorý na nový rok chystá veľké zmeny.
Miloš Krekovič vyštudoval estetiku a filozofiu. V médiach sa pohybuje už šesť rokov. V minulosti pracoval ako redaktor kultúry v časopise Žurnál a denníku SME. V súčasnosti je reportérom Denníka N a primárne sa venuje filmovej kritike.